EINDHOVEN – Wie had kunnen denken dat het initiatief van Milco Aarts zo’n succes zou worden. Met zijn ‘social enterprise’ Soupalicious schonk hij al 50.000 kommen soep aan de Voedselbank Eindhoven.
Het is mooi dat in de Verspilfabriek in Veghel, die samen met Unilever de partner is in dit initiatief, veel mensen “met een afstand tot de arbeidsmarkt” werken, En dat er grootschalig gebruik wordt gemaakt van ‘geredde groenten’. En het is fantastisch dat voor iedere liter verkochte soep er ook een liter aan de Voedselbank wordt geschonken. Maar doorslaggevend voor het succes is dat de soepen van een bijzonder hoge kwaliteit zijn, waardoor cateraars overtuigd worden deze soepen aan te bieden.
Lees verder op de website van voedselbankeindhoven.nl
Kijk verder op het kanaal van studio040nl
Credits
(1) Mijlpaal 50 000 koppen soep voor de Voedselbank Eindhoven – studio040nl
(2) Video – studio040nl
(3) Tekst – voedselbankeindhoven.nl
(4) Voedselbank Eindhoven